خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
آموزش آشپزی ایرانی
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
فلنج
فت فایل
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 21 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->

معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم, نه مشابه هم - فت فایل

دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی (فصل یازدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

دانلود پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان با عنوان مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی در حجم 21 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت و قابلیت ویرایش جهت ارائه کلاسی برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی

دانلود دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی (فصل یازدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

دانلود پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان با عنوان مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی 
دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی (فصل یازدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
مدیریت بازار
انواع تقاضا و وظایف مدیر بازاریابی
تقاضای منفی
فقدان تقاضا
تقاضای پنهان
کاهش تقاضا
تقاضای نامنظم
تقاضای متعادل
تق
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 384 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی (فصل یازدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 21 اسلاید

دسته: مدیریت (مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- مدیریت عمومی)

طراحی با اسلایدهای بسیار زیبا

کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان از جمله ی مهمترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی در سطح کارشناسی برای رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل یازدهم این کتاب با عنوان"مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی " در حجم 21 اسلاید همراه با توضیحات و تصاویر کامل می باشد که میتوان از آن به عنوان سمینار کلاسی(کنفرانس) برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و مدیریت عمومی برای رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد استفاده کرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

مدیریت بازار

انواع تقاضا و وظایف مدیر بازاریابی

تقاضای منفی

فقدان تقاضا

تقاضای پنهان

کاهش تقاضا

تقاضای نامنظم

تقاضای متعادل

تقاضای بیش از حد

تقاضای مضر

مدیریت مالی

وظایف مدیران مالی

کنترل نقدینگی و نظارت بر گردش اعتبارات

افزایش سودآوری

مراقبت از اموال و داراییها

مدیریت پشتیبانی

مدیریت قوانین و مقررات و استفاده از منابع حقوقی

دانلود دانلود پاورپوینت مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی (فصل یازدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)

 

 






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم, نه مشابه هم - فت فایل,

تاريخ : 21 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->

 

معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم, نه مشابه هم

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 187 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی

در 74 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

تعریف یادگیری سازمانی:

امروزه واژه یادگیری برداشت جدیدی دارد كه با مفهوم آن در نظریه های اداری و سازمانی در چند دهه قبل تفاوت دارد،  به علت ماهیت پیچیده مسایل امروزی پیشرفت های تكنولوژی، محیط ناپایدار و به ویژه تغییر ارزش های فردی و گروهی، اینك تأكید بر فرآیند نوین توزیع و نشر اطلاعات و دانش درباره مسایل اجتماعی و سازمانی است، به نحوی كه اتخاذ راه حل های عملی تر برای بررسی این مسایل و همچنین مشاركت دریافت كننده اطلاعات را در تمامی مراحل تنظیم و اجرای خط مشی ها میسر سازد(برنولاک[1]، 1997؛  به نقل ازجوانمرد و سخایی، 1388). یادگرفتن به معنای تقویت دانایی، به کمک تجربه است که از پیگیری امور به دست می آید. یادگیری به طور مداوم در طی زمان و در مسیر زندگی واقعی به دست می آید و کنترل آن تقریباً دشوار است اما به واسطه­ی این یادگیری، دانشی پایدار تولید شده و فرد یادگیرنده این توانایی را می یابد که هنگام برخورد با موقعیّت های مختلف، رفتاری اثربخش داشته باشد. یادگیری، خلق و آفرینش معانی و مفاهیم سودمند به دو صورت فردی یا گروهی صورت می‌پذیرد. یادگیری منجر به خلق دانش ( صریح و ضمنی ) می شود که این دانش، عدم اطمینان و غیر قابل پیش بینی بودن امور و محیط را کاهش می دهد. یادگیری، ابزاری تکنیکی است جهت رسیدن به هدف خاص که عمدتاً افزایش کارایی و اثر بخشی می باشد. یادگیری، قلب تغییر، تحوّل و بهبود سازمانی است و سنگه(1990)، چهار عنصر اقدام، تأمل، ارتباط و تصمیم را عناصر اصلی یادگیری سازمانی می‌داند(سبحانی نژاد، شهابی و یوز باشی، 1385: 50). یادگیری سازمانی، مفهومی پیچیده و چند بعدی است که از منظر رشته های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. به دلیل میان رشته ای بودن یادگیری سازمانی، یافتن تعریفی که به طور وسیع مورد پذیرش محققان قرار گیرد، مشکل است. اما همان گونه که سنگه[2] (1997)، خاطر نشان می کند، تقریباً تمامی تعاریف ارائه شده از یادگیری سازمانی دربر گیرنده­ی دو نوع تغییر "شناختی" و "رفتاری" هستند. جنبه شناختی با مفاهیمی چون کسب دانش، فهم و بینش‌های جدید سروکار دارد. در حالی که جنبه رفتاری تغییر به ایجاد تغییر واقعی یا بالقوه در رفتار فرد یادگیرنده اشاره می کند ( دیویس[3]، 2003، به نقل از قربانی زاده،1387 : 30). وست[4]( 1994) و سینوکلا[5] (1994) یادگیری سازمانی را ابزاری می داند که به وسیله آن دانش محافظت می شود، به طوری که افراد دیگر، علاوه بر ایجادکنندگان دانش، نیز می توانند آن را به کارگیرند. از نظر سلیتر و نارور[6] (1995)، یادگیری سازمانی توسعه دانش یا بینش های جدید است که به طور بالقوه می تواند رفتار را تحت تأثیر قرار دهد و این در حالی است که به عقیده برخی فرایند فهمیدن و کسب بینش های جدید در هسته مرکز یادگیری سازمانی قرار دارد. یادگیری سازمانی، ایجاد شرایطی در سازمان است که تک تک افراد آن شرایط و تغییرات به وجود آمده را می پذیرند و از آن به عنوان یک فرایند دائمی استقبال می کنند ( استاتا[7]، 1989، به نقل از قربانی زاده، 1387: 31). از نظر استاتا از طریق تولید بینش، دانش و الگوهای ذهنی مشترک و بر مبنای دانش و تجربه گذشته، حافظه سازمان ایجاد می شود. به نظر فایول و لایلز (1985) یادگیری سازمانی، فرایند بهبود اقدامات از طریق دانش بهتر و شناخت مؤثرتر است. در جای دیگر نیز یادگیری سازمانی را در گرو به اشتراک گذاشتن دانش، باورها و مفروضات در میان افراد و تیم‌ها می داند ( آرجریس، 1990، سبحانی نژاد، شهابی و یوز باشی، 1385: 53). سایمون[8]  (1991) یادگیری سازمانی را ؛ رشد بینش و تجدید ساخت دهی و بازنگری موفقیّت آمیز مشکلات سازمانی توسط افراد که نتایج آن در عوامل ساختاری و نتایج سازمان منعکس می شود، تعریف کرده است. از نظر گروین[9] (1993) یادگیری سازمانی فرایندی پیچیده و چند بعدی است که در طول زمان توسعه پیدا می کند و در این فرایند بین کسب دانش و بهبود عملکرد رابطه معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر، یادگیری سازمانی عبارت است از " فرایند بهبود اقدامات از طریق دانش و فهم بهتر ". یادگیری سازمانی فرایند کشف و اصلاح خطا است ( آرجریس، 1977 ؛ آرجریس و شون،1978) و از نظر هوبر[10] (1991)، یک موجود، هنگامی یاد می گیرد که اطّلاعات را پردازش کند و طیفی از رفتار بالقوه اش تغییر یابد.


[1]- Bernolak

[2]- T sang

[3]-Daiwis

[4]-West

[5]- Sinkula

[6]- Slater & Narver

[7]- Stata

[8]- Simon

[9]- Garvin

[10]-  Huber

...

بخشی از منابع:

ب) منابع انگلیسی

-         Abdul Kohar  U.H  et al .( 2012 ). The Cultivation of Organizational Innovation amongst Malaysian Bumiputera (Indigenous) ICT-Based Small Firms , Procedia - Social and Behavioral Sciences 40. 358 – 363.

-         Agarwal  M & Sharma  A.(2010). Relationship of Workplace Factors and Job Involvement of Healthcare Employees with Quality of Patient Care in Teaching and Non-teaching Hospitals, Psychol Stud 55(4). 374–385.

-         Alberto J , Arango   c  & Victor  J,Garsia  M  & Eulogio  c . (2007). " Leadership and organizational  learnings  rol  on  innovation  and performance: Lessons  From Spain, Industrial  Marketing Management , No.36, 349-359.

-         Alegre  J & Chiva  R.(2008).Assessing the impact of organizational learning capability on product innovation performance: An empirical test, Technovation 28. 315–326.

-         allahyari R et al .( 2011). " survey of relationship between the psychological empowerment of employees with organizational learning " , procedia – social and behavioral  Sciences 30. 1549-1554.

-         Argyris   co&schon  D.A.(1987). " organhzational  learning:A Tearyy of Action perspective" , Reading (Am),Addison-Wesly.

-         Aryee  S. (1994). Job involvement : An analysis of its determinats among male and famale Teachers. Revue conadienne des science del’ Administration, [2.11.2008].

-         Blanch  A, Aluja  A.(2010). Job involvement in a career transition from university to employment Learning and Individual Differences 20. 237–241.

-         Boon  K  et  al.(2007). HRM and TQM: association with job involvement. Personnel Review Vol. 36 No. 6, 2007. 939-962.

-         Boon K et  al.(2006). HRM and TQM: association with job involvement. Personnel Review Vol. 36 No. 6, 2007. 939-962.

Brian mahon  Mc.(2006). Relationship organizational commitment and their association with attachment job and locus  of control. Georgia institud  of technology.

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

آموزش کارکنان

امروزه جمعیت عظیمی در بخش های صنعتی، دولتی و بازرگانی به کارهای متنوع اشتغال داشته و در راه انجام وظایف محوله به کار مشغول مشغول هستند. روشن است که نمی توان ادعا نمود تمامی آنان ذاتاً از دانش، نگرش و مهارت های لازم برای انجام وظایف خود را دارا هستند. بلکه برای افزایش سطح کیفی کار خود به آموزش احتیاج دارند. از سوی دیگر پیشرفت های علوم و فن آوری، تغییرات زیادی در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سبب شده که نیاز به آموزش را آشکارتر می سازد ( ابطحی، 1383).

تعریف آموزش

سید جوادین (1391) آموزش فرآیندی است که افراد بر اساس آن دانش و مهارت هایی را جهت تأمین هدفی خاص فرا می گیرند و هدف از به کارگیری فرآیند آموزش بالا بردن توان تفکر و نگرش کارکنان، افزایش بهره وری سازمان و بهبود کیفیت کار می باشد، ضمن آن که بهبود روابط کارکنان و مدیران  نیز مد نظر می باشد.

تعریفی دیگر از سید جوادین فرایندی سازمان یافته و قانونمند  به منظور اطلاع رسانی به کارکنان و با هدف بهبود بخشیدن و اعتلای توانایی ها، دانش، آگاهی، عادات کاری، گرایش ها و نگرش ها.

رحمانی (1389) آموزش مجموعه کوشش هایی است که مهارت، دانش، نگرش و رفتار اجتماعی افراد را تغییر داده و به ایجاد رفتار مطلوب که با ارزش های پایدار جامعه سنخیت دارد منجر می شود.

آموزش عبارت است از کوشش در جهت بهبود عملکرد فرد در ارتباط با انجام کار و مسایل مربوط به آن ( جزنی، 1385).

منظور از آموزش کوشش هایی است که در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی، مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی و همچنین ایجاد رفتار مطلوب در کارکنان یک سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسؤولیت های شغلی خود می سازد ( دعایی، 1385).

محمدی (1382) آموزش  گسترش نگرش، دانش و مهارت و الگوهای رفتاری مورد نیاز یک فرد برای انجام عملکرد مناسب در یک تکلیف یا شغل معین.

آموزش فرایندی برای نیل به توسعه است، لذا تنها راه تحقق و توسعه همه جانبه جوامع (از جمله ایران) ارتقای سطح علمی و دانش نیروی انسانی کشور بهره گیری از علوم و تکنولوژی است با توجه به تغییرات تکنولوژی و روش های انجام کار، افزایش پیچیدگی سازمانی و تنوع تخصص ها و مشاغل باید وضعیت نیروی انسانی را به طور دائم بر اساس سنجش عملکرد افراد و برنامه ریزی وضعیت پیشرفت آن ها مشخص شود (سید جوادین، 1375). پس می توان گفت یکی از اقدامات زیر بنایی که موجب کارآمدی سازمان می شود ایجاد یا در اختیار قرارگرفتن و توسعه پیوسته سرمایه انسانی از طریق آموزش و بهسازی آن است (عباس زادگان و ترک زاده،1379).

...

 

2-3-7  اهداف آموزش کارکنان

هدف اساسی آموزش کارکنان، کمک به سازمان  جهت نیل به مقاصدش می باشد. به عبارتی دیگر هدف از آموزش کارکنان توسعه صلاحیت ها و شایستگی های آنان در جهت بهبود عملکرد آنان می باشد ( حاجی کریمی و رنگرز، 1379).

فورتنر[1](2005) اهداف آموزش کارکنان را به شرح زیر بیان می کند:

1-  ایجاد آگاهی علمی و ارتقای سطح اطلاعات و دانش کارکنان

2-  ارتقای سطح قابلیت ها و توانایی های کارکنان سازمان ها ( نظیر استعدادهای جسمی، روحی، فکری و عقلی ... )

3-  ارتقای سطح آگاهی اجتماعی کارکنان و بهینه سازی مجموع رفتارهای آنان، هماهنگ با معیارها و ارزش های اجتماعی و شناخت مجموعه روابط پایدار جامعه، به منظور مشارکت فعالانه در سازندگی و توسعه سازمان و اجتماع.

بنابراین می توان گفت افزایش بهره وری، افزایش رضایت شغلی و به تبع آن کاهش نظارت از اهداف آموزش کارکنان محسوب می شود.

 

 2-3-8 اهمیت و لزوم آموزش کارکنان

نقش اساسی آموزش تغییر طرز تفکر و تطبیق رفتار افراد با اصول و موازین پسندیده است. بنابراین، لزوم آموزش در کلیه مؤسسات اعم از سازمان های دولتی و بنگاه های بازرگانی و صنعتی غیر قابل تردید است. به خصوص آن که ما در زمانی زندگی می کنیم که تغییرات و تحولات علمی و فنی به طور سریع در جریان می باشد و هر روزه انتظار تغییری در نحوه استفاده صحیح از منابع کمیاب خصوصاً نیروی انسانی مستلزم توجه  به آموزش کارکنان می باشد ( سوآرز، 1999).

به زعم سیادت (1381)، گذشته از تغییرات و تحولات علمی وقتی که لزوم آموزش توجیه می شود، لازمه اداره صحیح امور استخدامی و استفاده مطلوب از نیروی انسانی در سازمان آن است که :

1-  تمام افرادی که در سازمان به انجام وظایف اشتغال دارند بتوانند مسؤولیت های محوله را به نحو و مطابق با شرایط روز ایفا سازند.

2-  برای آن که در جریان امور و عملیات وقفه ای حاصل نگردد سازمان باید پیوسته افرادی را در اختیار داشته باشد که در موارد ضروری بتوانند جانشین کسانی که به عللی قادر به انجام وظایف خود نیستند بشوند.

 


[1]- Fortner

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

 

 






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
معنای خاص شعار گوگل: با هم باشیم, نه مشابه هم ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->
تحقیق انواع سیمان

تحقیق انواع سیمان

دانلود تحقیق انواع سیمان

تحقیق انواع سیمان
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68

تحقیق انواع سیمان

-1- مراحل ساخت سیمان پرتلند

از تعریف كلی سیمان مشخص می گردد كه سیمان ماده ای متشكل از مواد آهكی نظیر سنگ آهك یا گچ و مواد شامل اكسیدهای سیلیسیم و آلومینیوم یعنی رسها و شیل‌ها می باشد. مراحل مختلف ساخت سیمان شامل آسیاب مواد خام و تبدیل آنها به پودر، مخلوط نمودن آنها با درصدهای معین و پختن آنها در یك كوره گردنده در حرارت حدود 1400 درجه سانتیگراد.

در این درجه حرارت مواد در نقطه نزدیك ذوب، با هم تركیب شده و به كلینكر تبدیل می گردند. سپس كلینكر سرد شده و با مقداری سنگ گچ، به صورت پودری بسیار ریز آسیاب می شود. نتیجه عملیات فوق منجر به تولید سیمان معروف به پرتلند می گردد. مرحله مخلوط كردن و آسیاب نمودن مواد خام ممكن است بصورت خشك و یا تر انجام شود. مخلوط فوق به داخل كوره گردانده ای كه ممكن است به قطر 7 متر و طول 250 متر ساخته شود، ریخته می شود.

كوره فوق كه كمی شیبدار می باشد، از انتها و طرف بالا با مواد خام تغذیه شده و از ابتدا و طرف پایین سوخت به صورت پودر زغال یا مواد دیگر نظیر گاز با هوا به داخل آن دمیده می شود. دمای كوره به حدود 1500 درجه سانتیگراد رسیده و با مصرف 100 تا 250 كیلوگرم زغال، حدود یك تن سیمان تولید می گردد.

در طول كوره، مواد خام به درجات حرارت بالاتری رسیده و به مرور در آنها تغییرات شیمیایی یك سری فعل و انفعال شیمیایی در مواد بوجود آمده و سرانجام در داغ ترین قسمت كوره حدود 20 تا 30 درصد مواد بصورت مایع در آمده و اكسیدهای كلسیم، سیلیسیم، و آ‌لومینیوم مجدداً با یكدیگر تركیب می شوند. مواد فوق سپس به گلوله هایی با قطر بین 2 تا 25 میلیمتر بنام كلینكر تبدیل می شوند.

كلینكر سپس سرد شده و هوای گرم شده مجدداً همراه سوخت مصرف می شود. كلینكر سرد شده كه به صورت گلوله های سختی در آمده است با كمی سنگ گچ كه به منظور جلوگیری از گیرش سریع سیمان به آن اضافه می شود، آسیاب می گردد. مواد حاصله معروف به سیمان حاوی 12 10*1/1 ذره در هر كیلگرم می باشد.

یك كوره گردنده جدید در روش خشك می تواند 200 تن كلینكر در یك روز تولید نماید. جهت درك این رقم باید متذكر شد كه میزان تولید سیمان در سال 1984 بالغ بر 70 میلیون تن در آمریكا و 5/13 میلیون تن در انگلستان و حدود 11 میلیون تن در ایران بوده است.

با توجه به مصرف سیمان كه به علت صادرات و واردات با میزان تولید شده متفاوت است، در سال 1984 مصرف سرانه سیمان در آمریكا 225 كیلوگرم و در انگلستان 244 كیلوگرم بوده است. بالاترین میزان مصرف سرانه برابر 678 كیلوگرم و در ایتالیا بوده است. در كشورهای عربستان سعودی و قطر و امارات متحده عربی این رقم كلاً به 2000 كیلوگرم رسیده است.

1-2- شیمی تركیبات سیمان

مواد خام تشكیل دهنده سیمان اساساً از اكسیدهای كلسیم، سیلیسیم و آهن تشكیل شده اند. این مواد در كوره با هم تركیب شده و به غیر از مقداری آهك آزاد باقیمانده، كه فرصت كافی برای فعل و انفعال نداشته است، تركیبات شیمیایی جدید و پایداری نتیجه می شوند. در هنگام خنك كردن مصالح، براساس سرعت خنك كردن، مواد به شكل بلوری و بی شكل ظاهر می گردند. دانه های بی شكل كه اكثراً شیشه ای هستند و دانه های بلوری شده در حالی كه یك فرمول شیمیایی دارند، دارای خواص متفاوتی می باشند. برای سیمان معمولی، درصد تركیبات حاصل از فعل و انفعالات فوق با داشتن درصد اكسیدهای موجود در كلینكر و با فرض اینكه كریستاله شدن كامل انجام پذیرفته باشد، قابل محاسبه است.

جدول 2-1 چهار تركیب اصلی سیمان با علائم اختصاری مشخصه آنها را نشان می‌دهد. علائم مختصر شده كه توسط شیمی دانهای سیمان پیشنهاد گردیده است به صورت CaO=C، SiO2=S، Al2O3=A، Fe2O3=F و H2O=H می باشند...

...

-3- هیدراتاسیون سیمان

تا اینجا در ارتباط با پودرسیمان مطالبی عنوان گردید. اما مطلب مهم فعل و انفعال سیمان با آب، یا هیدراتاسیون سیمان می باشد. در تركیب آب با سیمان سیلیكاتها و آلومیناتهای سیمان هیدراته شده و به تدریج سخت می شوند. همانطور كه قبلاً بیان شد سیلیكاتهای كلسیم C2S و C3S اصلی ترین فعل و انفعال را با آب ایجاد می كنند، لیكن C3S معمولاً با سرعت بیشتری تركیب می شود. در سیمانهای تجارتی سیلیكاتهای كلسیم نسبت به سایر اكسیدهای موجود در كلینكر ناخالصی بسیار كمی دارند. این ناخالصی ها در خواص سیلیكاتهای هیدراته شده تاثیر بسزایی دارند. C3S ناخالص الایت (alite) و C2S ناخالص بلایت (belite) نام دارند.

فعل و انفعال C3S و آب هیدرات میكروكریستالی C3S2H3 و همچنین هیدروكسید كلسیم كریستالی Ca(OH)2 تولید می كند. C2S نیز تركیباتی مشابه تولید می كند، لیكن میزان آهك تولید شده كمتر است. امروزه به سیلیكاتهای كلسیم هیدراته شده C-S-H گفته می شود. (قبلاً بنام “ژل توبرموریتی” بوده است). فعل و انفعالات بصورت زیر خلاصه می گردد.

C3S:       

C2S:       

اعداد داخل پرانتز نماینده وزن تركیبات فوق بوده و براین اساس، مشاهده می شود كه سیلیكاتها هر دو تقریباً  به یك میزان آب، برای فعل و انفعال احتیاج دارند. لیكن C3S تقریباً بیش از 2 برابر C2S تولید Ca(OH)2 می كند. مقدار C3A در اكثر سیمانها بسیار كم بوده و بعد از فعل و انفعال بصورت بلورهای مكعبی در آمده و توسط سیلیكاتهای كلسیم هیدراته شده محاصره می گردد.

فعل و انفعال C3A خالص با آب، گیرش بسیار سریع داشته و این امر با اضافه كردن گچ كنترل می گردد. به هر حال گیرش C3A سریعتر از گیرش سیلیكاتهای كلسیم بوده و به صورت فرمول زیر بیان می گردد...

...

دانلود تحقیق انواع سیمان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق انواع سیمان ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->
دانلود تحقیق ابن خلدون

دانلود تحقیق ابن خلدون

دانلود دانلود تحقیق ابن خلدون

دانلود تحقیق ابن خلدون
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 147 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

ابن خلدون

قسمتهایی از متن:

به بررسی دیدگاه علامه ی مغرب عبدالرحمن بن محمد معروف به ابن خلدون می پردازیم. او در سال 732 هجری در تونس متولد گردید و در سال 808 هجری از دنیا رفت. جدش خالد بن عثمان بود و به رسم متداول احترام در مغرب، با افزودن « واو و نون » به آخر اسم به ابن خلدون مشهور گردید.

در كودكی قرآن را در نزد پدرش كه اولین معلم او بود، آموخت. ضمن آنكه در محضر برخی از دانشمندان آن دوران تلمذ نمود كه به نام ایشان و مهم ترین كتاب های فرا گرفته در محضرشان اشاره كرده است، اما به سبب هجرت دانشمندان و ادباء از تونس به جهت انتشار وبا در سال 750 هجری به شكلی زود هنگام در هجده سالگی از تحصیل باز ماند. از این رو به كارهای عمومی و سیاست در كنار استمرار بر مطالعه، نگارش و آموزش پرداخت. اولین كار او سمت « كتابت العلامه » یا دیوان رسائل در تونس بود. سپس عهده دار مناصب گوناگونی در مناطق مختلفی شد و در كوران دسیسه هایی قرار گرفت كه گاه خود نیز در آنها مشاركت می نمود.
برخی از مورخان بر این باورند كه ابن خلدون فرزند زمانه ی خویش است. لذا جایز نیست كه ما او را قهرمانی جدا از شرایط زمانه و میراث فكری عصرش در نظر آوریم. بنا بر اعتقاد ایشان، او از كوشش های مورخان پیشین به ویژه زمانی كه اندیشه ی تاریخی را از اتكا بر ( صرف ) امر منقول خارج ساخته و به افق هایی از چند فرهنگ در تمدن های بشری پیوند می دهد، بهره برده است. چه آنكه تعلیل عقلی از منابع تاریخی از دوران مسعودی موجود است. [1]
ما مخالف این بیان به شكل عام آن هستیم. با این باور كه عبدالرحمن بن خلدون پدیده ای فراتر از دوران خود بوده است. او در چهارچوب عصر خویش خوش درخشید و بسان درخشش خورشیدی پیش از غروب مرحله ای از مراحل تمدن بود. لذا با نظر علامه مالك بن نبی موافقیم كه عصر ابن خلدون در سطح او نبوده است. چه اگر این امر محقق می گردید، مقدمه ی ابن خلدون به نقطه ی عطفی در مسیر ایجاد فرهنگ اسلامی مبدل می گشت. ...

...

ابن خلدون از خلال نظریه ی خود در تفسیر تاریخ ، با صرف نظر كردن از دهها نظریه و دیدگاه جزئی موجود در آن، به چند قانون می رسد كه جوهر نظریه ی او درباره ی تمدن است:
1. تطور تاریخ تابع تدافع، برخورد و درگیری است.

2. عصبیت دینی و قبیله ای نقشی اساسی در برپایی دولت دارند.

3. تمدن همانند موجودی زنده بوده و تطور آن از بادیه نشینی آغاز و به شهرنشینی وارد شده و سرانجام به اضمحلال می رسد.

4. وضعیت دولت ها همانند وضعیت افراد است. به این معنا دارای دوره ای از حیات بوده كه به مرگ منتهی می شود.

5. عوامل جغرافیایی و محیطی در تاریخ مؤثرند.

6. اقتصاد نقش مهمی در عمران بشری دارد و اجتماع برای حیات مردم ضروری است. « هیچ یك از مردمان در تحصیل معاش خود مستقل نیست. » و كار عنصر اساسی برای ثروت است.[19]
7. دولت ها با از میان رفتن عصبیت و پیوندهای دینی از میان می روند.

8. اعراب و ( بطور كلی انسان ها ) جز با دین قابل اصلاح نمی باشند.

من در اینجا درصدد مطالعه ی جامع از نظریه ی ابن خلدون در تفسیر تاریخ نبوده ام. اما درصدد وقوف بر منزلت و جایگاهی كه اندیشه ی خلدونی در تفسیر تاریخ چه در تمدن اسلامی و یا در اندیشه ی تاریخی انسان ها داراست می باشم.

مقدمه ی ابن خلدون چرخشی مشهود در كیفیت درك انسان از تاریخ و بنای آن بوده است. او آنچه از آن می خواهد، تنها كشف گذشته نیست بلكه به ویژه تطور جنسی است كه بدان منسوب شده و فرجام آن است.

تدوین تاریخ پیش از ابن خلدون و در سراسر تاریخ موجود بوده است. و به استثنای موارد نادری كه به برخی اشاره هایی داشته ایم، تنها شامل تاریخ به عنوان مجرد روایت درست و مطمئن به جهت نسبت با مدلول آن و سلامت در مضمونش بود و معلومات جزئی غایت فهم آن از وقایع گذشته و شمارش كمّی آنها را در بر داشت. ... انسان ابتدا كوشید تا به تدوین تاریخ حوادث مشهود درباره ی خود و نزدیكان و قومش بپردازد و از آن طریق آن را و مفاخر خود را نگاه دارد. و زمان را بر حسب سالها حفظ نموده، بدون آنكه با فهم عقلی عمیقی ضرورت بروز آن را در زمان و شرایط خاص آن ، و علت تداخل وقایع و میزان تاثیر آن بر انسان قطع نظر از نگرش جزئی و محدود را دریابد.

برغم برخی درخشش ها در دوره هایی از تاریخ و به دست برخی از برجستگانی كه بدانها پرداختیم، تدوین تاریخ محصور در دایره ی نگهداری و ثبت وقایع و توجه به درستی آن و بررسی روایت محصور شده بود. و چه بسا مرحله ی درستی و بررسی روایت و مطالعه ی اسناد و بلكه اعتماد بر آنها بیشترین چیزی بود كه روش تاریخی تا پیش از ابن خلدون به آن دست یافته بود. و با ظهور ابن خلدون این دانشمند بزرگ مسلمان بنا بر تعبیر ایو لاگوست Eqes Aalaste ، تاریخ ویژگی علمی به خود می گیرد. ...

....

دانلود دانلود تحقیق ابن خلدون






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود تحقیق ابن خلدون ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->
تحقیق مراحل ساخت فنداسیون ساختمانهای اسكلت فلزی

تحقیق مراحل ساخت فنداسیون ساختمانهای اسكلت فلزی

دانلود تحقیق مراحل ساخت فنداسیون ساختمانهای اسكلت فلزی

تحقیق مراحل ساخت فنداسیون ساختمانهای اسكلت فلزی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

مراحل ساخت فنداسیون ساختمانهای اسكلت فلزی

قسمتهایی از متن:

اجرای فونداسیون ساختمان باید به طور كاملا فنی و دقیق روی زمین با مقاومت كافی و كنترل شده، باخاك كاملا متراكم و دارای دانه بندی و جنس مطلوب باشد، تا احیانا مسئله نشست و لغزش در پی رخ ندهد. به جرات می توان گفت كه خرابی در فونداسیون ساختمان ها، همواره به سبب گسیختگی خاك زیر آن صورت می گیرد و واژگونی در اثر بلندشدن پی بندرت پیش می آید.در انتها، شایان ذكر اینكه، اگرچه ممكن است برای مالكان ،پیمانكاران ، سازندگان و شركت های بیمه از نظر هزینه های  اجرایی، تفاوت چندانی بین فروریختن كامل یا آسیب دیدگی جزئی سازه وجود نداشته باشد كه منجر به عدم كارایی آن شده كه نیاز به تخریب كامل و جایگزینی داشته باشد، ولی برای ساكنان ساختمان ها این تفاوت بسیار حیاتی و در واقع مرز بین زندگی و مرگ است. بنابراین، رعایت نكات فوق هر چندكه نتواند مانع آسیب دیدگی جزئی ساختمان ها شود ولی، اگر از تخریب صد در صد آنها جلوگیری كند، در این صورت بازهم در كارمان موفق بوده ایم و تا حدودی به اهدافمان رسیده ایم.ولی در پیش گرفتن مسیر رعایت قوانین و مقررات و بندهای آئین نامه های اجرایی به یك جا ختم می شود و آن جایی است كه با ساخت سازه های مقاوم در برابر زمین لرزه و سایر نیروهای خارجی و داخلی وارد بر ساختمان ها، تلفات و خسارات جانی و مالی، تا حد بسیار زیادی كاهش پیدا خواهد كرد.

برای اجرای یك پروژه اسكلت فلزی نخست ساخت پی مناسب است كه در كلیه پروژه ها تقریبا" یكسان اجرا می شود ، باید توجه داشت كه از قبل نقشه فنداسیون را روی زمین پیاده كرد وبرای پیاده كردن دقیق آن بایستی جزئیات لازم در نقشه مشخص گردیده باشد .

از جمله سازه به یك شبكه متشكل از محورهای عمود بر هم تقسیم شده باشد و موقعیت محورهای مزبور نسبت به محورها یا نقاط مشخصی نظیر محور جاده ، بر زمین بر ساختمان مجاور وغیره تعیین شده باشد. ترسیم مقاطع ونوشتن رقوم زیر فنداسیون ، رقوم روی فنداسیون ، ...

...

نكات فنی و اجرایی قالب بندی فنداسیون :

ـ كلیه ضوابط فنی واجرایی قالب بندی باید بطور كامل رعایت شده ونیزدر قالب بندی باید از تخته سالم بدون گره به ضخامت حداقل 5/2 سانتی متر یا ورقه های فلزی صاف یا از قالب

آجری ( تیغه 11 سانتی متر آجری یا 22 با اندود ماسه سیمان برای جلوگیری از خروج شیره بتن )صورت گیرد . لازم به ذكر است كه برای پی های عادی می توان با قرار دادن ورقه پلاستیكی (نایلون) در جداره خاكبرداری از آن به عنوان قالب استفاده كرد .

نكات فنی و اجرایی آرماتور بندی وبتن ریزی :

علاوه بر رعایت ضوابط فنی واجرایی عملیات آرماتور بندی و بتن ریزی ، فاصله میلگردها تا سطح آزاد بتن در مورد فنداسیون نباید از 4 سانتی متر كمتر باشد .

چگونگی اجراء ونصب پیچهای مهاری (بولت)وصفحه كف ستونی :

الف : صفحه كف ستونی (Baseplate) :

ستونهای یك ساختمان اسكلت فلزی ، نقش انتقال بارهای وارد شده را به فنداسیون به صورت نیروی فشاری، كششی ، برشی یا لنگر خمشی به عهده دارند .ستون فلزی به علت مقاومت بسیار زیاد تنش های بزرگی را تحمل می كند وبتن قابلیت تحمل این تنش ها را ندارد بنابراین صفحه ستون واسطه ای است كه ضمن افزایش سطح تماس ستون با پی ، سبب می گردد توزیع نیروهای ستون در حد قابل تحمل برای بتن باشد . ...

...

دانلود تحقیق مراحل ساخت فنداسیون ساختمانهای اسكلت فلزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق مراحل ساخت فنداسیون ساختمانهای اسكلت فلزی ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->
تحقیق سنسور و اهمیت كاربرد آن

تحقیق سنسور و اهمیت كاربرد آن

دانلود تحقیق سنسور و اهمیت  كاربرد آن

تحقیق سنسور و اهمیت  كاربرد آن
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 3599 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66

تحقیق سنسور و اهمیت  كاربرد آن

-1- مقدمه :

با پیشرفت سریع تكنیك اتوماسیون و پیچده تر شدن پروسه های صنعتی و كاربرد روز افزون این شاخه از تكنیك نیاز شدیدی به كاربرد سنسورهای مختلف كه اطلاعات مربوط به عملیات تولید را درك و براساس این اطلاعات مقتضی صادر گردد، احساس می شود.

سنسورها به عنوان اعضای حسی  یك سیستم، وظیفه جمع آوری و با تبدیل اطلاعات را به صورتی كه برای یك سیستم كنترل و با اندازه گیری قابل تجزیه و تحلیل باشد به عهده دارند . در سالهای اخیر سنسورها به صورت یك عنصر قابل تفكیك سیستمهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت سریعی در جهت جوابگویی به تقاضاهای صنعت در این شاخه از علم الكترونیك انجام پذیرفته است .

سنسورها جهت تبدیل عوامل فیزیكی مانند حرارت ، فشار ، نیرو ، طول، زاویه چرخش، دبی و غیره به سیگنالهای الكتریكی بكار برده می شوند و به همین منظور سنسورهای مختلفی كه قابلیت ‌تبدیل این عوامل را به جریان برق دارا می باشند، ساخته شده اند .

یك سنسور را می توان با خصوصیات زیر تعریف نمود .

-        سنسور به عنوان تبدیل كننده اطلاعات فیزیكی به سیگنالهایی، كه می توان از آنها به عنوان سیگنالهای كنترل استفاده نمود . عمل می كنند .

-        یك سنسور نباید حتماً یك سیگنال الكتریكی تولیدنماید . مانند سنسورهای پنیوماتیكی و...

-        سنسورها در دو نوع مختلف وجود دارند .

الف )با تماس مكانیكی مانند كلید قطع و وصل ، تبدیل كننده های فشاری و...

ب) بدون تماس مكانیكی مانند سنسورهای نوری و یا حرارتی و ...

- سنسورها می توانند بعنوان چشمهای كنترل كننده یك سیستم مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه مراقبت از پروسه و اعلام خرابی و یا نقص یك سیستم را به عهده بگیرند .

در كنار كلمة سنسور با واژه های زیر نیز در صنعت روبرو هستیم .

1-  عنصر سنسور

 قسمتی از سنسور را تشكیل می دهد . كه عامل فیزیكی را حس كرده ، ولی بدون ، كمك قسمت آماده سازی سیگنال قادر به انجام وظیفه نیست .

2- سیستم سنسور ی(Sensor system)

 مجموعه ای از عناصر اندازه گیری تبدیل و آماده سازی سیگنال را یك سیستم سنسوری می نامند .

3- سیستم مولتی سنسور

 سیستم هایی كه دارای چندین سنسور از یك نوع و یا از انواع مختلف می باشند سیستم مولتی سنسور می نامند .

2-1- انواع خروجیهای متداول سنسورها

 در استفاده از سنسورها می بایستی با انواع سیگنالهای خروجی الكتریكی آشنا بود می توان خروجیها را در پنج ردة مختلف دسته بندی نمود .

نوع A:

سنسورهایی با ماهیت قطع و و صل خروجی ( باینری ) مانند سنسورهای نزدیكی ، فشار ، اندازه گیری سطح مایعات و ..

 این نوع سنسورها را عمدتاٌ می توان بطور مستقیم به دستگاه P.L.C متصل نمود .

نوع B:

سنسورهایی كه سیگنال خروجی آنها بصورت پالسی می باشند ؛ مانند سنسورهای اندازه گیری میزان چرخش و با طول و ..

این نوع سنسورها اكثراٌ توسط یك Interface قابل وصل به دستگاه P.L.C می باشند.

P.L.C. می بایستی دارای شمارندة نرم افزاری و سخت افزاری باشد .

نوع C :

سنسورهایی كه سیگنال خروجی آنها بصورت آنالوگ بوده ولی دارای بخش تقویت كننده و یا تبدیل كننده نمی باشند . این سیگنالها خیلی ضعیف بوده (در حد ملی ولت) و قابل استفاده مستقیم در دستگاههای كنترل نمی باشند، مانند سنسورهای Piezoelectric و با سنسورهای Hall.

نوع D:

سنسورهایی كه سیگنال خروجی آنها بصورت آنالوگ بوده و واحد الكترونیك (‌تقویت كننده تبدیل كننده ) در خود سنسور تعبیه شده است . در این نوع سنسور خروجیها را می توان بطور مستقیم جهت استفاده در دستگاههای كنترل استفاده نمود .

محدودة خروجی سیگنالها عموماً به شرح زیر می باشند:

0….10V

-5….+5V

1…5V

0…20mA

-10…+10mA

4…20mA

نوع E

سنسورهایی كه سیگنالهای خروجی آنها مطابق با استانداردهای صنعتی می باشند  مانند RS-485,RS-422-A,RS-232-C و با جهت Fieldbus مانند ASI,Profibus و.. در نظر گرفته شده اند .

3-1-سنسورهای باینری و آنالوگ

سنسورهای باینری مانند كلید قطع و وصل كار نموده و در صورت تحریك شدن سنسور كه توسط عوامل فیزیكی صورت می گیرد . سیگنال وصل و یا قطع می گردد .در این نوع سنسورها فقط دو حالت «0» و «1» وجود دارد . در سنسورهای آنالوگ عوامل فیزیكی با توجه به شدت و تأثیر آنها به سیگنالهای آنالوگ ولتاژ و یا جریان تبدیل می شوند .

2-  سوئیچهای بدون تماس

 تحت این لفظ می توان سنسورهایی را طبقه بندی نمود ،كه وظیفة اصلی آنها اعلام حضور یك قطعه در یك محل خاص می باشد .این نوع سوئیچها( سنسورها) دارای خروجی «0» و «1» منطقی بوده و دارای انواع مختلف می باشد كلیدهای بدون تماس بعلت استفاده فراوان در صنعت دارای اهمیت خاص بوده و در صنعت به نامهای مختلفی مانند میكروسوئیچ،كلیدهای انتهای مسیر و... معروف می باشند .

 

مزایای سوئیچهای بدون تماس عبارتند از :

1-  بعلت عدم كنتاكت مكانیكی دارای طول عمر بیشتری هستند

2-  می توان خیلی دقیق موقعیت قطعه را تعیین نمود .

3-  بدون داشتن تماس با قطعه ، می تواند سیگنال مربوطه را ارسال دارد .

4-  دارای سرعت عكس العمل سریع و بدون اشتباه می باشد

5-   تعداد قطع و وصل تقریباً بی نهایت است.

6-  می توان انواعی از این سنسورها را در شرایط كاری خیلی مشكل ( مانند رطوبت و یا حرارت بالا ) و یا خطرناك مانند ( محیط های قابل انفجار ) استفاده نمود .

سنسورهای علاوه بر داشتن سرعت انتقال بالای اطلاعات ، كنترل یك پروسه را آسان و زمان توقف دستگاه را در صورت خرابی بسیار كوتاه می نمایند . توسط سنسورها می توان محل و نوع خرابی ماشین را سریعاً تشخیص داده وتعمیرات لازم را انجام داد ...

...

دانلود تحقیق سنسور و اهمیت  كاربرد آن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق سنسور و اهمیت كاربرد آن ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->
تحقیق برق هسته ای

تحقیق برق هسته ای

دانلود تحقیق برق هسته ای

تحقیق برق هسته ای
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 60 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

تحقیق برق هسته ای

مقدمه

از مهمترین منابع استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی ، ساخت راکتورهای هسته‌ای جهت تولید برق می‌باشد. راکتور هسته‌ای وسیله‌ای است که در آن فرآیند شکافت هسته‌ای بصورت کنترل شده انجام می‌گیرد. در طی این فرآیند انرژی زیاد آزاد می‌گردد به نحوی که مثلا در اثر شکافت نیم کیلوگرم اورانیوم انرژی معادل بیش از 1500 تن زغال سنگ بدست می‌آید. هم اکنون در سراسر جهان ، راکتورهای متعددی در حال کار وجود دارند که بسیاری از آنها برای تولید قدرت و به منظور تبدیل آن به انرژی الکتریکی ، پاره‌ای برای راندن کشتیها و زیردریائیها ، برخی برای تولید رادیو ایزوتوپوپها و تحقیقات علمی و گونه‌هایی نیز برای مقاصد آزمایشی و آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در راکتورهای هسته‌ای که برای نیروگاههای اتمی طراحی شده‌اند (راکتورهای قدرت) ، اتمهای اورانیوم و پلوتونیم توسط نوترونها شکافته می‌شوند و انرژی آزاد شده گرمای لازم را برای تولید بخار ایجاد کرده و بخار حاصله برای چرخاندن توربینهای مولد برق بکار گرفته می‌شوند.



انواع راکتور اتمی

راکتورهای اتمی را معمولا برحسب خنک کننده ، کند کننده ، نوع و درجه غنای سوخت در آن طبقه بندی می‌کنند. معروفترین راکتورهای اتمی ، راکتورهایی هستند که از آب سبک به عنوان خنک کننده و کند کننده و اورانیوم غنی شده (2 تا 4 درصد 235U) به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. این راکتورها عموما تحت عنوان راکتورهای آب سبک (LWR) شناخته می‌شوند. راکتورهای PWR ، BWR و WWER از این دسته‌اند. نوع دیگر ، راکتورهایی هستند که از گاز به عنوان خنک کننده ، گرافیت به عنوان کند کننده و اورانیوم طبیعی یا کم غنی شده به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. این راکتورها به گاز - گرافیت معروفند. راکتورهای GCR ، AGR و HTGR از این نوع می‌باشند.

راکتور PHWR راکتوری است که از آب سنگین به عنوان کند کننده و خنک کننده و از اورانیوم طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌کند. نوع کانادایی این راکتور به CANDU موسوم بوده و از کارایی خوبی برخوردار می‌باشد. مابقی راکتورها مثل FBR (راکتوری که از مخلوط اورانیوم و پلوتونیوم به عنوان سوخت و سدیم مایع به عنوان خنک کننده استفاده کرده و فاقد کند کننده می‌باشد) LWGR (راکتوری که از آب سبک به عنوان خنک کننده و از گرافیت به عنوان کند کننده استفاده می‌کند) از فراوانی کمتری برخوردار می‌باشند. در حال حاضر ، راکتورهای PWR و پس از آن به ترتیب PHWR ، WWER ، BWR فراوانترین راکتورهای قدرت در حال کار جهان می‌باشند.

تاریخچه

به لحاظ تاریخی اولین راکتور اتمی در آمریکا بوسیله شرکت "وستینگهاوس" و به منظور استفاده در زیر دریائیها ساخته شد. ساخت این راکتور پایه اصلی و استخوان بندی تکنولوژی فعلی نیروگاههای اتمی PWR را تشکیل داد. سپس شرکت جنرال الکتریک موفق به ساخت راکتورهایی از نوع BWR گردید. اما اولین راکتوری که اختصاصا جهت تولید برق طراحی شده ، توسط شوروی و در ژوئن 1954در "آبنینسک" نزدیک مسکو احداث گردید که بیشتر جنبه نمایشی داشت. تولید الکتریسیته از راکتورهای اتمی در مقیاس صنعتی در سال 1956 در انگلستان آغاز گردید.

تا سال 1965 روند ساخت نیروگاههای اتمی از رشد محدودی برخوردار بود، اما طی دو دهه 1966 تا 1985 جهش زیادی در ساخت نیروگاههای اتمی بوجود آمده است. این جهش طی سالهای 1972 تا 1976 که بطور متوسط هر سال 30 نیروگاه شروع به ساخت می‌کردند بسیار زیاد و قابل توجه است...

...

چشم انداز

سایر دیدگاههای اقتصادی در مورد آینده انرژی هسته‌ای حاکی از آن است که براساس تحلیل سطح تقاضا و منابع عرضه انرژی در جهان ، توجه به توسعه تکنولوژیهای موجود و حقایقی نظیر روند تهی شدن منابع فسیلی در دهه های آینده، مزیتهای زیست محیطی انرژی اتمی و همچنین استناد به آمار و عملکرد اقتصادی و ضریب بالای ایمنی نیروگاههای هسته ای، مضرات کمتر چرخه سوخت هسته ای نسبت به سایر گزینه های سوخت و پیشرفتهای حاصله در زمینه نیروگاههای زاینده و مهار انرژی گداخت هسته ای در طول نیم قرن آینده، بدون تردید انرژی هسته ای یکی از حاملهای قابل دسترس و مطمئن انرژی جهان در هزاره سوم میلادی به شمار می‌رود.

در این راستا شورای جهانی انرژی تا سال 2020 میلادی میزان افزایش عرضه انرژی هسته‌ای را نسبت به سطح فعلی حدود 2 برابر پیش بینی می‌نماید. با توجه به شرایط موجود چنانچه از لحاظ اقتصادی هزینه‌های فرصتی فروش نفت و گاز را با قیمتهای متعارف بین المللی در محاسبات هزینه تولید (قیمت تمام شده) برای هر کیلووات برق تولیدی منظور نمائیم و همچنین تورم و افزایش احتمالی قیمتهای این حاملها (بویژه طی مدت اخیر) را براساس روند تدریجی به اتمام رسیدن منابع ذخایر نفت و گاز جهانی مد نظر قرار دهیم، یقینا در بین گزینه‌های انرژی موجود در جمهوری اسلامی ایران ، استفاده از حامل انرژی هسته‌ای نزدیکترین فاصله ممکن را با قیمت تمام شده برق در نیروگاههای فسیلی خواهد داشت...

...

دانلود تحقیق برق هسته ای






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق برق هسته ای ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->
تحقیق سیلیسیوم

تحقیق سیلیسیوم

دانلود تحقیق سیلیسیوم

تحقیق سیلیسیوم
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
تحقیق سیلیسیوم

-1- مواد نیم رسانا

جریان الكتریكی در فلز از حركت بارهای منفی (الكترونها) و در نیم رساناها از حركت بارهای منفی (الكترونها) و بارهای مثبت (حفره ها) ناشی می شود. مواد نیم رسانا اعم از سیلیسیوم و ژرمانیوم می توانند بوسیله اتم های ناخالص چنان آلائیده شوند كه جریان الكتریكی عمدتاً از الكترونها یا حفره ها شود. نیم رساناها گروهی از مواد هستند كه رسانایی الكتریكی آنها بین فلزات و عایق ها قرار دارد. بلور كامل و خالص اغلب نیمه رساناها در صفر مطلق عایق است. ویژگیهای متخصه نیم رساناها این است كه رسانایی آنها با تغییر دما، برانگیزش نوری و میزان ناخالص به نحو قابل ملاحظه ای تغییر می كند. این قابلیت تغییر خواص الكتریكی، مواد نیمه رسانا را انتخاب مناسبی برای تحقیق در زمینه قطعات الكترونیكی ساخته است. نیم رساناها رساناهای الكترونیكی هستند كه مقاومت ویژه آنها در دمای اطاق عموماً در گستره2-10 تا 9 10 واقع است. این گستره در بین مقادیر مقاومت ویژه رساناهای خوب 6-10 و عایقها 14 10 تا 22 10 قرار دارد ]1[ و ]2[

مقاومت ویژه نیم رساناها می تواند قویاً به دما وابسته باشد، وسایلی از قبیل، ترانزیستورها، یكسوسازها، مدوله كننده ها، آشكارسازها، ترمیستورها و فوتوسلها براساس ویژگیهای نیم رساناها كار می كنند. رسانندگی یك نیم رساناها بطور كلی نسبت به دما، روشنایی، میدان مغناطیسی، مقدار دقیق ناخالصی اتم ها حساسیت دارد. مطالعه مواد نیم رسانا در اوایل قرن نوزدهم شروع شده در طول سالها نیم رساناهای فراوانی مورد مطالعه قرار گرفته اند.

جدول 1 قسمتی از جدول تناوبی مربوط به نیمه رساناها را نشان می دهد. نیم رساناهای عنصری یعنی آنهایی كه از نمونه های منفرد اتم ها تشكیل می شوند، نظیر سیلیسیوم (Si) و ژرمانیوم (Ge) را می توان در ستون IV پیدا نمود. مع ذلك، نیم رساناهای مركب بیشماری از دو یا تعداد بیشتری عنصر تشكیل می گردند. برای مثال گالیوم آرسنید (GaAs) یك تركیب III-V است كه تركیبی از گالیوم از ستون III و آرستیك (As) از ستون V می باشد. در جدول 2 لیست بعضی از نیم رساناهای عنصری و مركب ارائه شده است. ]1[


جدول 1- قسمتی از جدول تناوبی مربوط به نیم رسانه ها

دوره

ستون II 

ستون III

IV

V

VI

2

 

B

C

N

 

 

 

بور

كربن

نیتروژن

 

3

Mg

Al

Si

P

S

 

منیزیم

آلومینیوم

سیلیسیوم

فسفر

گوگرد

4

Zn

Ga

Ge

As

Se

 

روی

گالیوم

ژرمانیوم

آرسنید

سلنیم

5

Cd

In

Sn

Sb

Te

 

كادمیوم

ایندیم

قلع

آنتیموان

تلوریم

6

Hg

 

Pb

 

 

 

جیوه

 

سرب

 

 

 

جدول 2- نیمه رسانای عنصری و مركب

عنصر

IV-IV تركیب

III-V تركیب

II-VI تركیب

IV-VI تركیب

Si

Sic

AlAs

CdS

PbS

Ge

 

AlSb

CdSe

PbTe

 

 

B-N

CdTe

 

 

 

GaAs

ZnS

 

 

 

GaP

ZnSe

 

 

 

GaSb

ZnTe

 

 

 

In-As

 

 

 

 

In-P

 

 

 

 

In-Sb

 

 

 

نیم رساناهای بسیار خاص از خود رسانندگی ذاتی نشان می دهند كه از رسانندگی ناخالصی در نمونه های با خلوص كمتر متمایز است.

در گستره دمای ذاتی ویژگیهای الكتریكی نیم رسانا در اثر ناخالصی های بلور اساساً تغییر نمی كند. یك طرح نواری الكترونی كه به رسانندگی ذاتی منجر می شود.

شكل 1-1- طرح نواری برای رسانندگی ذاتی در نیم رسانا. در صفر كلوین رسانندگی صفر است، زیرا تمام حالتهای نوار ظرفیت پر و تمام حالتهای نوار رسانش خالی اند. با افزایش دما الكترونها بطور گرمایی از نوار ظرفیت به نوار رسانش برانگیخته و در آنها متحرك می شوند...

...

دانلود تحقیق سیلیسیوم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق سیلیسیوم ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->
تحقیق میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق گرفتگی

تحقیق میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق گرفتگی

دانلود تحقیق میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق  گرفتگی

تحقیق میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق  گرفتگی
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72

تحقیق میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق  گرفتگی

چكیده

در طی مراحل پیشرفت پروژه مطالب زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در فصل اول فیزیولوژیك بدن انسان در مقابل جریان های الكتریكی بررسی شده و پیرامون مطالبی در خصوص شرایط بروز برق گرفتگی، ساختار الكتریكی بدن انسان، عوارض برق گرفتگی، جدول تأثیرات فیزیولوژیك بدن انسان در مقابل جریان های الكتریكی حوادث ثانوی شكل های حاصل از حوادث برق بحث شد.

در فصل دوم تفاوت اثرات جریان هایAC,DC بر روی بدن انسان مورد بررسی قرار گرفته و پیرامون مسائلی همچون، اثر جریان های مستقیم در ولتاژهای بالا، اثر بیولوژیكی جریان متناوب، میزان اثار متناسب با فركانس، خطر جریان متناوب نسبت به مستقیم، خطر ابتلا به بیماری سرطان برای ساكنان اطراف كابل های برق فشار قوی بررسی شده است.

فصل سوم و چهارم پیرامون مسائل حفاظتی بوده و استفاده از راه های كاهش خطر در برابر جریان های الكتریكی مورد بحث قرار گرفته كه از آن جمله می توان به انواع زمین‌های الكتریكی، صفر كردن ها، هم پتانسیل ها و استفاده از ترانس های یك به یك یا جدا كردن حفاظتی اشاره كرد.

در فصل پنجم آئین نامه های حفاظتی مورد مطالعه قرار گرفته برای آشنایی بیشتر متخصصین با مفادهای قانونی حفاظت و موارد ایمنی، تا گامی بااشد در جهت كاهش تلفات و صدمات وارده بر انسان در برابر جریان های الكتریكی.

 

مقدمه

ازآنجا كه با پیشرفت صنعت و تكنولوژی روز به روز تولید انرژی الكتریكی و كاربرد وسایل الكتریكی بیشتر می شود و انرژی الكتریكی جای خود را به عنوان یك انرژی برتر تثبیت كرده است به طوری كه امروزه مصرف انرژی الكتریكی به عنوان یكی از شاخص های رشد صنعتی و اقتصادی كشورها محسوب می شود اما به موازات آن خطرات ناشی از برق نیز افزایش می یابد هر چند دركشورهای پیشرفته صنعتی به علت شناخته شدن این خطرات و افزایش سطح اطلاعات و كارگران صنایع، خوشبختانه صدماتی كه از این طریق متوجه جوامع بشری می شود متناسب با توسعه این صنعت نیست.

به عنوان مثال در انگلستان آمار تلفات انسانی ناشیاز برق گرفتگی ظرف مدت پنجاه سال حدوداً چهار برابر شده در حالی كه تولید انرژی الكتریكی در هماون مدت سی برابر افزایش یافته است، با این وجود تعداد قربانیان حوادث ناشی از جریان برق عدد قابل توجهی است و كاربرد نادرست و غیر ایمنی انرژی الكتریكی صدمات و خسارات جبران ناپذیری را بر جوامع مختلف به ویژه كشورهای در حال توسعه تحمیل می نماید.

بررسی حوادث الكتریكی نشان داده كه نسبت تعداد این حوادث به كل حوادث حدود 3/0 درصد است اما درصد حوادث منجر به فوت در حوادث الكتریكی بیشتر می باشد.

به طوری كه حدود 16/0 درصد از كل حوادث منجر به فوت هستند. در حالی كه62/2 درصد حوادث ناشی از برق منجر به فوت گردیده است، یعنی وخامت حوادث برق بیش از 16برابر حوادث معمولی برآورد می شود. ضمناً حوادث ناشی از برق حدود4 درصد حوادث منجر به فوت در صنایع را تشكیل می دهد.

لازم به ذكر است كه بیشترین حوادث برق مربوط به سیستم های جریان متناوب (بین 60-125ولت) بوده است(5/73 درصد) از طرف دیگر بررسی علل حریق ها نیز نشان داده كه تقریباً عامل اصلی آتش سوزی ها، برق بوده است.

1- یك دسته كاركنان صنعت برق یا افرادی كه در كارهای برق شاغل بوده و در این مدت رابطه آموزش هایی دیده اند نظیر تكنیسین های برق، اپراتورهای شاغل در مراكز برق فشار قوی، تعمیر كاران وسایل برقی از جمله افرادی هستند كه به سبب حرفه خود در معرض حوادث الكتریكی قرار دارند...

...

دانلود تحقیق میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق  گرفتگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق گرفتگی ,

تاريخ : 10 مهر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : fatfileco@yahoo.com | بازدید : <-PostHit->
تحقیق كاربردهای شبكه های حسگر یا سنسور

تحقیق كاربردهای شبكه های حسگر یا سنسور

دانلود تحقیق كاربردهای شبكه های حسگر یا سنسور

تحقیق كاربردهای شبكه های حسگر یا سنسور
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

تحقیق كاربردهای شبكه های حسگر یا سنسور

كاربردهای شبكه های حسگر یا سنسور

شبكه های حسگر می تواند مشتمل بر انواع مختلف حسگرهاباشد ، نظیر سنسور یا حسگرزلزله شناسی ، نمونه گیری مغناطیسی در سطح كم ، حسگر حرارتی ، بصری ، و مادون قرمز و حسگر صدابرداری و رادار ، كه می توانند محیطی متفاوتی عملیات نظارتی و مراقبتی را بشرح زیر انجام دهند :

  • حرارت ،
  • رطوبت ،
  • حركت وسایل نقلیه ،
  • فشار سنجی ،
  • بررسی و مطالعه تركیبات خاك
  • سطوح و یا وضعیت صدا
  • تعیین وجود و یا عدم وجود انواع اشیاء
  • تنش ها و یا استرس های مربوط به اشیاء و بالاخره
  • تعیین مشخصاتی نظیر سرعت ، مسیر و اندازه یك جسم ازدستگاههای حسگر می توان برای شناسائی دائمی و تعیین حوادث مختلف و كنترل موضعی دستگاهها استفاده نمود وجود این حسگرهای كوچك و ارتباط بی سیم آنها با یكدیگر كاربردهای جدیدی را در نواحی مختلف نوید می دهند .

ما كاربردهای آنها را به بخش های متعدد طبقه بندی كرده ایم ، مانند محیط زیست ، بهداشت ، منزل و مواردی كاربرد تجاری ، البته می توان این طبقه بندی رابیشتر بسط داد بطوریكه تقسیم بندی شامل موارد دیگری مثل كاوش های فضائی ، فرآیندهای شیمیایی و نجات افراد از فاجعه بشود .

شبكه های حسگر بی سیم كه كاربردهای نظامی دارند ،

می توانند جزء‌لاینفك عملیات فرماندهی نظامی ، كنترل امور ، مخابرات ، فعالیت های كامپیوتری ، امور جاسوسی و مراقبتی و سیستم های هدف گیری باشند . ویژگی های شبكه های حسگر كه شامل استقرار نصب سریع و كم خطا بودن آنها می باشد ، استفاده آنهارا در امور نظامی افزایش داده است چون شبكه های حسگر مبتنی هستند بر وسایل كوچك و فشرده وارزان قیمت ، لذا در صورتیكه این قطعات توسط نیروهای دشمن از بین بروند ، تهدیدی برای عملیات نظامی محسوب نمی شوند وبدین ترتیب شبكه های حسگر می توانند روش بهتری برای كنترل عملیات در میادین جنگ باشند .

بعضی از كاربردهای نظامی شبكه های حسگر عبارتند از :

  • نظارت بر نیروهای حودی و تجهیزات  و وسایل ،
  • نظارت و كنترل  فعالیت های میدان جنگ ،
  • شناسایی نیروهای دشمن
  • هدف گیری
  •  تعیین و برآورد تلفات و خسارات احتمالی میدان نبرد
  • شناسایی حملات هسته ای ،
  • شیمیائی و میكربی

 نظارت و مراقبت از نیروهای خودی و تجهیزات نظامی:

رهبران وفرماندهان ارتش می توانند وضیت نیروهای خودی و میزان تجهیزات نظامی در میدان  جنگ را توسط شبكه های حسگر زیر نظر داشته باشند .هر گروه ، وسیله نقلیه و یا تجهیزات نظامی دارای حس گرهای كوچكی هستند كه وضعیت آنها را مدام گزارش می دهند این گزارشات در نودهای خاصی جمع شده و سپس به سر فرماندهی ارسال می گردند . اطلاعات خاصله همراه با سایر اطلاعات هریك از واحدها قابل ارسال به مقامات ذیصلاح نظامی در رده های بالارت می باشد نظارت برعملیات جبهه جنگ:

جاده ها و شاه راهها و نیز مناطق حساس

نظامی توسط توسط شبكه حسگر قابل پوشش هستند ، به طوریكه تمامی حركات و نقل و انتقالات نیروهای دشمن تحت نظارت كامل در می آید . به موازات عملیات و طرحهای جدید ، شبكه های حسگر هم در هرزمان و مكان استفاده برای كنترل عملیات جهبه می باشند

شناسائی مناطق تحت اشغال نیروهای متخاصم :

از شبكه حسگر می توان برای شناسائی مناطق دشمن استفاده كرد و اطلاعات مفصل ارزشمندی از مناطق و موفقیت های نیروهای دشمن بدست آورد .

هدف گیری : از شبكه های حسگر می توان در سیستم هادی هدایتی تجهیزات هوشمند ارتشی به خوبی استفاده نمود. برآورد خسارات و تلفات جنگ :از شبكه های حسگر میتوان قبل از حمله و یا بعداز حملات هسته ، میكربی و شیمیایی : در جنگهای شیمیایی و میكروبی برای شناسایی عوامل شیمیایی و میكروبی باید در نزدیكی زمین به كشف آنها پرداخت ، شبكه های حسگر استفاده شده در نواحی خودی كه دارای سیستم اعلام خطر عوامل میكروبی و شیمیایی می باشد ، برای نیروهای خودی امكان واكنش سریع و پرهیز از خطرات آنها را فراهم می سازد و بدین ترتیب از میزان تلفات به مقدار چشم گیری جلوگیری می شود ونیز عملیات شناسایی بصورت مفصلی پس از حملات شیمیایی ، میكروبی و هسته ای صورت می گیرد .

 برای مثال ، می توان عمل شناسایی جمله ، هسته ای را بدون در خطر قرار دادن تیم تحقیقاتی به تشعشعات هسته ای انجام داد .

 انتخاب تكنولوژی حسگر برای نظارت بر محیط زیست

در این مقاله ما انتخاب تكنولوژی فوق را برای بكارگیری در شبكه های حسگر بی سیم شرح می دهیم ، كه میتواند برای نظارت وكنترل محیط زیست استفاده شود . وسایل فوق به شكلی مرتب جاسازی و توزیع شده اند و شامل تعداد زیادی وسایل حسگر چند كاره و هوشمند می گردد كه بصورت اتصالات بی سیم در مقیاس كوتاه به هم متصل شده اند . ویژگی های منحصر به فرد و كابردهای متعدد این وسایل مسائل حرارتی زیادی را دارد .

دانلود تحقیق كاربردهای شبكه های حسگر یا سنسور






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق كاربردهای شبكه های حسگر یا سنسور ,

<-BloTitle->
<-BloText->